fredag 11 april 2008

Tog en sväng på stan efter att jag hämtat min symaskin, skulle egentligen köpa skruv på Clas Olson (och det gjorde jag också faktiskt) men tog också en sväng in på Hemtex som hade rea och kom ut med två lakan, ett lila och ett grönt samt 2 andra tyger. Det var nedsatt jättemycket så jag fick allt tyg för nästan ingenting. Sen gick jag till stadsbiblioteket och lånade "Sy kläder till baby och småbarn" Av Katrin Wassdahl och "Nya barnkläder" av Elsebeth Gynther. Närjag kom hem hade beställninge från Bokus kommit och i den låg "Baby Cool" och "Sy og stik börnetöj 0-3 år". Klippte ut en förklädesklänning i strl 62-68 till min kompis dotter i ett av tygen jag köpte men sen kom jag på att jag inte hade någon tråd i matchande färg.... så det blev inget sytt ikväll. Men jag tror att klänningen kommer bli mycket fin :)

Tror jag ska skaffa tråd imorgon när jag är i Stockholm och samtidigt investera i en tvillingnål till maskinen för att se hur det fungerar. En snedslå-vikare vore inte heller helt fel.... men det får bli senare.

Inga kommentarer: