söndag 13 juli 2008

Mina svar på frågorna till omgång 2!

Nu är jag hemma igen från semester, festival, ultraljud och allt sånt. Det är skööönt att vara ledig!

Drog igång bloggkoll och hade 138 nya inlägg at läsa! Hihi, nu har jag kvällen räddad! Efter att ha kört ca 50 mil idag så blir det nog lagom ansträngning för kvällen. Har fiskat upp mina elefanter på Jofotex idag, de är sååå fina och ska tvättas imorgon!

Fick mail från Linnzan att omgång 2 av give and get dragit igång så här kommer mina svar på frågorna!

Vad pysslar du oftast och helst med som hobby och hur?
Jag syr mest barnkläder. Stickar också endel men bara till barn, annars blir det UFOn. Syr gör jag hemma med nya och gamla tyger, stickar gör jag mest när jag är på landet och inte kan ta med mig symaskinerna. Har även fotat en massa och arbetat med alternativa metoder för bildframställning.

Hur länge har du pysslat?
Har sytt så länge jag kan minnas men det har gått i perioder av mer eller mindre aktivitet. Sticka lärde jag mig som barn men är fortfarande nybörjare.

Vilken typ av maskiner syr du på?
Har en vanlig symaskin och en 4-trådig overlock.

Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva?
En 18-mm snedslåvikare!!! De är alltid slut när jag ska köpa (senaste försöket på jofotex idag...)

Någon annan hobby eller stort intresse?
Foto och alternativa metoder för bildframställning. Trådgård och odling, men just n har jag varken trädgård eller kolonilott.... Dessutom samar jag på Hoyor och är med i Svenska Hoyasällskapet :)

Vilket är ditt favoritdjur?
Hrm, svårt. Vet inte. Gillar kattdjur.

Har du djur? I så fall vilket?
När jag blev sambo blev ag även med katt, det var trevligt! En stor hankatt med häften skogskatt i sig så han ser ut som ett lejon!

Är du allergisk mot något djur? I så fall vilket?
Hästar får mig att nysa men inte mer allergisk än så. Fast det kan vara för att jag inte gillar hästar....

Är du allergisk mot något annat?
Nope, jo laktos men det har ju inget med sömnad/pyssle att göra!

Hur bor du? Hus eller lägenhet?
Lägenhet.

Behöver du något litet till hemmet? I så fall vad?
Hoyor!

Vilken storlek har du på kläder?
Vet inte! Brukade vara 40 / M och hoppas gå tillbaka till det inom snar framtid! Men jag är lång så ärmar och ben brukar behövas göras längre än mönstren.

Om du har barn? I så fall vilket kön, ålder och klädesstorlekar har de?
Har snart en liten bebbe, beräknad i början av augusti, så små små kläder ska han eller hon ha!

Favoritfärger och hatfärger?
I rätt kombinationer blr de flesta färger snygga! Men chockrosa, mintgrönt och sånt är väl kanske inte favoriter!

Vilka material gillar du eller ogillar du?
Gillar naturliga material och ogillar syntet!

Vilka mönster på tyger gillar du bäst?
Blommor och retro. Om man tittar på bloggen får man nog rätt bra koll!

Vilken typ av klädesmodeller är du mest förtjust i?
Till mig, jeans och tunikor, munkjackor. Barn har jag ju inte provat att klä än, men när jag tittar gillar jag fina klänningar, tunikor, muddisar, hoodies....

Retro, vintage, romantiskt eller annat?
Mer retro än romatiskt!

Pojk/flick eller unisex?
Unisex

Nytt eller second hand?
Både ock, gärna i kombo.

Favoritsmak?
Hrm, svårt att säga. Få saker smakar så bra som grillar Halloumi på sommaren! Men choklad och lösgodis är mumsigt också! Beror ju på vad man är sugen på!

Favoritlukt?
Nybakat bröd med nybryggt kaffe!

Musiksmak?
Reggae! Mest roots-reggae! Å så hip-hop och dub och jazz. Och annat. Ganska mycket med andra ord men det ska gärna ha baktakt!

Favoritböcker?

Deckare.

2 kommentarer:

OttoPippi sa...

Välkommen hem!!! Hoppas att du haft det dunder!! Jag själv har varit otroligt inaktiv på sistone (inte så socialt att sätta sig och sy när man har gäster :-) :-) :-). Och trots att jag bara har varit borta från bloggkollen två dagar har jag 40 nya inlägg att läsa :-) Alla är så himla produktiva! Kul!!!
Kram!

Anonym sa...

Välkommen hem! Det är inte klokt men jag blev ju lite orolig när du skrev att du skulle på extra u-lj-undersökning. Och nu blev jag lite avundsjuk för att du varit och köpt elefanter på Jofotex, vilken lycka!
Mönstret är på väg, fast i mycket stilla takt, d.v.s. det ligger här hemma på hyllan nedstoppat i ett kuvert och det är planerat att läggas på den gula lådan imorron. Jag har altså inte glömt det, bara varit lite långsam, jag skyller på semestertider.
Ha fortsatt skön bloggläsning! :)