fredag 9 oktober 2009

Syfestival och allmänt babbel

Idag var jag en snabbis på syfestivalen i Kista. Mycket trevligt! Inte så mycket folk heller på en fredagseftermiddag så den här gången gick det att röra sig där! Fick med mig lite an JNY Designs nya djungeltyg - som var ännu finare i verkligenheten än vad jag trott från bilderna - lite pirater fick också följa med liksom lite velour med fiskben - vad passar annars bättre till "strömming" än fiskbenstyg!?! Ett nystan garn som ska bli en kjol som jag såg hos Kringelikråka häromdagen och blev förtjust i. Min ska bli i gråa toner med lite äppelgrönt i och jag ska ha heela vintern på mig att sticka tills dessa att magen är borta igen och kroppen återfått lite form så ska den nog hinna bli klar. Träffade även på Jenny från JNY och Lallis. Mycket trevligt det också, gick en stund med Lallis på festivalen, kul med sällskap som är lika hantverksnördig som en själv ;)

När jag kom hem hade jag fått de KnitPro rundstickor jag beställt häromdagen och nu har jag testat på Magic Loop stickning och jag är imponerad! Det var verkligen enkelt och bli mycket finare än när jag använder strumpstickor. Men jag stickar en ärm på tröjan i taget, att sticka två samtidigt hade nog blivit för mycket. Jag är inne i en stickperiod just nu, har en tröja och ett par vantar på G och sedan ska jag sticka kjolen. Sticka är avkopplande på att annat sätt och lite mer socialt eftersom man inte behöver stänga in sig i syhörnan!

Nu väntar en lång skön helg igen med bara lekträffar och mys inplanerat!

4 kommentarer:

od Andulky sa...

Låter härligt!!!

Ett Tu Tre sa...

Låter härligt! :)
:( Man bor i fel ände av landet just nu.

Sandra sa...

Vi sågs säkert på mässan, dessvärre vet jag ju inte hur alla sybloggare ser ut, men jag misstänker att det kryllade av oss vid JNY designs tyger :)

Hello sa...

Fy vad trist det var att behöva åka till Leksand med dottern just den här helgen! Kul att du hade trevligt! Och fyndade lite.