onsdag 4 november 2009

Djungel på beställning


Våra barn är väl ändå vår bästa reklampelare och med en man som alltid har en hög med visitkort i skötväskan så är han bra på att gör reklam för mig. Strax efter att I hade haft sin djungelklänning på sig kom en beställning på en i samma modell men med röda kantband. Blev verkligen fint och det röda i tyget kom fram så bra med hjälp av kantbandet.

Klänningen är sydd i samma modell som dessa, med motveck på ärmarna och knäppning på axeln. Den ska pryda en liten tjej som enligt mamman är tokig i djur! Helt perfekt alltså.

Mönster:
Eget, strl 80

Material:
Djungeltyg (singeljersey med lycra) och interlock från JNY Design. Helt underbart tyg!

+++
Kul att få beställning för att någon gillar kläderna "live"! Färgerna blev toppen tillsammans.

---
Hade problem med CPn och kantningen men till slut fick jag till det. Några ilskna ord kom fram under arbetets gång... Men åh vad jag längtae efter en riktig kamera, fortfarande...

4 kommentarer:

Vindling sa...

Den blev jättefin. Jag kombinerade mitt djungeltyg med svart, men rött var också riktigt snyggt.

Doris_Assar sa...

Jättefint!!

Jes sa...

Djungeltyget är så underbart!!!
KLänningen är jättefin

Hello sa...

Verkligen kul med en sån beställning!

Jag väntar och längtar fortfarande på mitt tyg. Men det ska nog komma nästa vecka ihop med testkläderna. Hoppas, hoppas!