söndag 28 mars 2010

Tredje piffen

Den tredje och sista piffen gick till Pyssel, knåp & barnskrik, en blogg med bl.a. fantastiska foton! Det är inte helt enkelt att sy till någon man inte känner men det får väl ses som en extra utmaning! Jag valde att använda mig av det gröna flodhästtyget från Jofotex (den färgen på flodisar är underskattad tycker jag, den är jättefin!) och sy en t-shirt till dottern. Kantades med lila interlock och kombon blev läcker. Lila rockar!! Fegade dock ur på fållningen och vågade inte sy coversömmen utåt då jag fick för mig att det så skulle bli hoppstygn så den fick en bred tvillingsöm istället.

Tröjan har nu kommit fram och gillades. Lite stor var den nu men då passar den kanske perfekt till sommaren och det var ju det som var meningen! Det är skönt när man kan sy i en utprövad storlek så att man iallafall vet att det kommer att passa.

Sist har ni en livebild på nya ägarinnan, hon ser ut att trivs! Tack Emmaför att jag fick låna bilden!

7 kommentarer:

Jonglören sa...

Sitter ju som en smäck på henne. Skitsnygg!

Krimskrams sa...

Snyggt! Lila är nog nya innefärgen och passar till så mycket :-)

Doris_Assar sa...

OJ vad mycket fint sen sist!! Älskar fisktunikan, turtle-blöjbyxorna, tröjorna och fiskvantarna! Härligt jobbat!! Hoppas dagis går bra? Kram!

Photo by emma sa...

:-)

Erika sa...

Ååå, finns detta tyg fortfarande. När min stora kille föddes kom svärmor med ett litet sett, omlottröja och byxor i blått flodhästtyg som min man haft på sig när han var bebis 1977. Jag älskar det!

Ingrid sa...

Grönt är skönt och lila - jag det är ju lila så det behöver väl ingen närmare förklaring :)

Snygg!!

Anki sa...

Supersnygg! Å vilken fin livebild :-)