lördag 10 april 2010

Påskpyssel

Under påskveckan i Småland stickade jag dessa Turtle Butt-blöjbyxor. De är inte till R eller I utan ska till Kalamajts Milo.Hon valde färgerna och jag stickade dessa i ett byte. Turtle Butten är inte så svår som den ser ut faktiskt men effekten är super tycker jag. Inte heller gör det saken sämre att blöjbyxan är helt super, iallafall på R. Sitter perfekt och håller tätt även efter bara en lanolinisering. Jag lovar att det kommer bli fler av dessa, när jag har fler blöjor också.

På Ravelry kan man se garn, stickor och annat som jag använt, har gjort sidan tillgänglig för alla som är intresserade via länken här. Det saknas en snodd i byxan för att knyta om midjan men den ska tvinnas idag när jag får tid.

Just nu är vi i UppSytt i startgroparna på ett nytt stort projekt, men mer om det kommer om ett tag på vår gemensamma blogg. En stor och rolig utmaning väntar oss dock de närmsta veckorna och kommer hålla oss alla sysselsatta vid maskinerna kan jag lova! Så mycket annat sytt än projektet kommer nog inte att hinnas med skulle jag tro, fast för min del gör det inget - jag kanske kan sluta fylla barnens redan överfyllda garderober...

5 kommentarer:

Jennie sa...

Hjälp så söta!! Har funderat på att sticka ett par själv men liksom tyckt att det är ett ganska tråkigt projekt... Men såna här söta kan ju vara riktigt kul!

Lime by me - Lime design sa...

Vad spännande det låter med projektet. Ser fram emot att läsa om detta senare!

Pyssellycka sa...

Åh så fina! Skall man våga sig på ett försök kanske?

Jenny sa...

Den är jättefin. Svärmor har stickat ytterligare en ullbralla åt oss och jag funderar på att sätta det där mönstret i händerna på henne så hon får något mer utmanande ;-)

Vad spännande det låter med projektet! Lycka till vad det nu är!

Liza sa...

Toksnygga! Synd att man inte har några barn att sätta dom på, annars skulle jag se till att styra upp ett byte :)