måndag 19 juli 2010

Barnsligt

När det var som varmast i förra veckan insåg jag att det är ont om sommarkläder i min garderob. Ritade genast upp ett mönster på ärmlös klänning till mig själv och sydde denna. Enkel i modellen, precis som de ärmlösa jag har sytt till barn förut. Funderar på om det behövs att tas in lite för formen i ryggen eftersom interlock är ett ganska så stelt tyg. Det kan nog mamma hjälpa mig med i så fall, det är svårt att ta in i ryggen på sig själv och hos mig bor ingen Diana längre.

Det var en härligt rolig klänning att gå ner på stan i! Kul att få sy till sig själv i de fina fina elefanterna. Nu har jag gjort lite ändringar i mönstret, bland annat lite större ärmhål. Kul att ha ett eget mönster på klänning till sig själv. Dessutom enkelt och snabbt att sy! Kantade med jersey istället för interlock för min vita ionterlock var slut. Det blev inte jättebra men jag ville verkligen sy denna innan vi for ner hit till Småland på semester.

10 kommentarer:

Pyssellycka sa...

Kul att sy till sig själv! De gula elefanttyget är nog min favorit bland elefanterna. Somrigt!

JuMel sa...

Sommrig och fin! Jag sydde två likadan till mig själv förra sommaren fast i Mjuka tygers turkosa apor och Jnys moln. Använde dom mycket i sommarvärmen och på Cypern i höstas:)

od Andulky sa...

Supersnygg!!!
Kram

Krumitott sa...

Snygg! Gult och elefanter kan ju aldrig bli fel...

GOBLIgobli sa...

Apläckert!! Man sitter med fina tyger som man bara tänker "baby och barn" om men det där funkar ju hur bra som helst.

Cecilia & Busiga ungar sa...

Jättesnyggt..och visst är det så kul att sy till sig själv. Ha en skön semester...

Bibbi sa...

Tycker inte du behöver göra inprovningar i ryggen. En enkel trikåklännig
behöver inte vara formsydd för att
vara snygg. dessutom stör det mönstret tycker jag :)
Väldigt snyggt och somrigt!!

Miiaoo sa...

Jag säger som Bibbi, ta inte in den i ryggen! Den är snyggare som den är!
Helt underbar tycker jag!!

Fangoria sa...

Jätteläcker, åh vad roligt det är att se plagg till vuxna och inspireras att sy till sig själv! Jag tycker också den sitter jättefint!

Hello sa...

Åh, så fin du är! Men jag tycker som Bibbi - ta inte in den. Den är fin som den är!