söndag 19 augusti 2012

Sommarens coolaste shorts!

Om de förra shortsen var skönaste shortsen så är dessa de coolaste som mellanbrorsan glidit runt i! Garagejerseyn från Majapuu är ett av mina absoluta favoriter, snyggt i både färger och mönster! Här är det matchat med svart college och turkosa kantband. Funderar på att sy samma kombo igen i ett par brallor till vintern bara för att jag gillar dem så mycket!

Collegetyget har jag fått från svärmor så det är nog från 80-talet, minst. Kul att kunna använda det. Det har legat i en ljusskyddad låda i alla år och är i fint skick. Sedan bilden togs har även dessa fått en snodd i midjan, ett skosnöre för att vara ärlig. Ett sådant udda som legat till sig länge i skoskåpet men nu fått ett nytt liv. Den som spar han har, många saker.... men ibland kommer de till användning och då känner man sig glad att man sparat!

Info om mönster och så hittar du här!



4 kommentarer:

Denice sa...

De är supersnygga! Önskar att jag köpt av garagetyget, men både ekonomin och platsbristen har satt stopp.

annas alster sa...

Snygga och coola! Får jag fråga vad du har för inställning på coverpron när du syr fast fickorna? (den som syns som avig tvillingsöm på framsidan).

frisky frog sa...

Både de skönaste och de coolaste är super!

od Andulky sa...

Grymt snygga! Har precis sytt ett par brallor med fickor i garagetyg med matchande tröja till sonen :-), ska försöka blogga snart. Men svart till var ju hur coolt som helst!
Kram