måndag 19 november 2012

Batman!

Jag testade en ny applikation i min brodermaskin häromdagen, ska sy en klänning till en batmantokig tjej men innan jag började sy på klänningen ville jag prova broderiet. Efter att ha glömt att byta pressarfot gick det sedan bra och jag valde att sy en mössa till min stora kille också när jag ändå höll på!

Har velat göra reflexmössor till mina barn länge men inte kommit till skott. Köpte reflextyg förra vintern som var lite mer som gaffatejp på baksidan och det funkade alltså att sy till skillnad från stryka-på-reflex som bara spricker om man syr i det med satinsöm. Det är klart att lite sprack det men inte alls så mycket.

Min stora kille har velat ha en randig mössa för det har storasyster, lillebror och pappa så att välja tyg till mössan var enkelt! En busrandig mössa fick det bli, med batmanreflex på svart botten. Frågan är, hur många mössor får egentligen plats på vår hatthylla och hur motiverar man att sy fler av alla fina tyger? Nu vill jag dessutom sy reflexmössor till de två andra också. Får väl bli varmfodrade med bambufleece när den kommer in!

Inga kommentarer: