onsdag 21 augusti 2013

Jag vill ha en kattdräkt mamma!

-Jag vill leka katt, sy en dräkt till mig, när är den klar? Den ska vara svart och man ska kunna dra upp den helt och stänga över ansiktet. Och så ska den ha öron, rosa öron. Och svans.

Detta sa min dotter till mig i början av sommaren. Och snäll som man är, samt glad över att hon önskade sig något annat än rosa prinsessklänningar, trollade jag fram en lagom stor bit svart college ur skåpet, en exakt på centimetern lagom lång dragkedja, ett tyg till att fodra luvan med som var helt OK för dottern samt rosa till öronen. Mönster fanns också hemma så det var bara att sätta igång. Ritade bara om luvan lite för att kunna få fast öronen (i insnitt) samt gjorde luvan djupare så det skulle gå att dra dragkedjan hela vägen upp. Öronen har förresten dottern ritat själv och hjälpt till att sy, det var mycket noga med designen av dessa.

Resultatet blev det här men ännu saknas det en svans. Inte har den använts speciellt mycket heller denna sommar, det har ju inte gått. Hon lekte katt i 15 minuter innan hon tog av sig den, dyblöt av svett! Snart är det ju kallare och då kanske den kommer fram, vem vet med rosa 5-åringar. Kanske om jag fixar en svans....

2 kommentarer:

Linnéa sa...

Vad fin! Ser ut att vara skön när hösten kommer.

od Andulky sa...

Superfin!!