torsdag 16 januari 2014

Naow!

Lillebror i familjen fyller snart 2 år! Tänk vad tiden går! När jag startade Strömmingbloggen hade vi inga barn men vi väntade "lilla I" som nu går under namnet storasyster. Sedan kom storebror R ungefär samtidigt som Strömming tog steget från hobby till företag. I januari för två år sedan kom lillebror A i väldig fart en månad för tidigt men 3 kg tung. Förr vintern tänkte jag avveckla företaget men misslyckades. Det är för roligt. Nu är lillebror snart 2 år och jag bakom Strömming planerar en ny syfestival i Älvsjö och syr en massa kläder till mina barn!
Lillebror gillar katter. Han fick en gosekatt av våra vänner för något år sedan och den kramar han hårt varje natt. Naow heter katten. Det här tyget, samma som storasysters vippkjol, köpte jag för att sy en klänning av egentligen men lillebror gjorde det klart och tydligt att han minsann skulle ha tyget. Så de fick dela. Det räckte inte hela vägen till en hel tröja till lillebror utan jag fick skarva den med ett grå/vitrandigt tyg på ryggen. Fast det blev nog snyggare än en hel tröja i kattyg.

Mönstret har jag ritat efter lillebrors mått och är samma mönster som i tidigare inlägg. Inga förändringar på det! Sitter bra på lillebror som nu dock börjar växa ur strl 86 och växa i strl 92. Inga fler tröjor i strl 86 med andra ord!

Eftersom tröjan syddes samtidigt som storasysters kjol så fick denna för enkelhetens skull också orange detaljer! Men det är snyggt! Lillebror passar så bra i orange också! 
Om ni undrar vad jag håller på med så bloggar jag ikapp allt jag har sytt under hösten som inte har hunnit med att bloggas om! Allt är med andra ord inte sytt nu utan det är från sommaren och framåt som det här har kommit till!

1 kommentar:

fante sa...

Kul idé med halsen!